Droppi blog

10 veszélyes mellékhatása annak, ha nem iszunk elég vizet

10 veszélyes mellékhatása annak ha nem iszunk elég vizet

Mindig legyen a kezedben egy kulacs vagy egy termosz, hiszen vízből sosem elég!

A víz egy olyan nélkülözhetetlen és rendkívül fontos dolog, ami az egészséghez és az egészséges élethez elengedhetetlen. Tényleg mindenben segít és amikor azt mondjuk, hogy mindenben, akkor úgy is értjük.

Mivel az emberi test mintegy 60%-a valójában víz, ezért fent kell tartanunk a hidratációs szintet, nem engedhetjük, hogy a szervezetünk hiányt szenvedjen a vízből. Ez az üzemanyaga a sejteknek, ez működteti részben az agyunkat és a testünket is.

Bár sok ételből (főleg a magas víztartalmú ételekből – például az uborkából, a görögdinnyéből, a paprikából és a paradicsomból – vizet lehet nyerni, semmi sem pótolja a közvetlen vízbevitelt, ivás formájában.

Sokan nem iszunk naponta eleget, vagy ha iszunk is, akkor sem a megfelelő folyadékokat. Víztelenítő forrásokat fogyasztunk, néha túl gyakran is, mint például a alkoholt, ami a test dehidratáltságát is okozhatja.

(Okos dolog egy alkoholos italt egy pohár vízzel párosítani, ez nem csak az azonnali regenerálódást segíti elő, de másnap sem lesznek olyan komoly panaszaink, ha hidratáltan kelünk fel.)

Tehát mi történik, ha nem iszol eleget? Íme 10 lehetséges mellékhatás, ami akkor ér utol, ha nem viszel be elég vizet a szervezetedbe

Alacsony energiaszint

Ha kiszáradsz, akkor észre fogod venni, hogy zuhan az energiaszinted. Mivel a víz segít megőrizni test és a lélek egyensúlyát, ha nem iszol sokat napközben, akkor délután már érezheted ezt a fajta mentális és fizikai zuhanást. Tarts kéznél egy vizes palackot, termoszt, vagy bögrét, hogy mindig eszedbe jusson, hogy innod kell. Jobban fog menni a munka és az esti edzés is, ha hidratált vagy.

Mentális köd

Az agyadnak szüksége van vízre, az ivóvíz javítja az agy egészségét és megakadályozza a memóriaromlást és a mentális fáradtságot. Ha fáradtnak érzed magad igyál egy kis vizet és meglátod, egyből jobban fogod magad érezni.

Magasabb a stroke kockázata, ha nem iszol eleget

Kardiovaszkuláris rendellenességek kutatása közben kiderült, hogy a nem megfelelő ivási szokások és a kiszáradás növelheti az agyvérzés kockázatát és meghosszabbíthatja annak a gyógyulási idejét is, ha már volt valakinek ilyen. Annak érdekében, hogy a szíved csúcsformába maradjon, figyelj arra, hogy mennyit iszol!

Levertség

A kiszáradás ingerlékenységhez és zavaros állapothoz is vezethet. Több tanulmány is bizonyítja, mely férfiakat és nőket egyaránt kognitív teszteken vizsgált, hogy a kiszáradás rossz hangulatot, álmosságot és még fejfájást is okozhat.

Túlevés

Néha összetévesztjük a szomjúságot az éhséggel, ezért bölcs dolog vizet inni, amikor úgy érezzük, hogy jön a vágy és bekapnánk valami csokoládét, vagy nassolnivalót.

Ahelyett, hogy beleásnánk magunkat egy tálca süteménybe jó ötlet inkább vizet inni. A víz megakadályozhatja, hogy folyton éhes legyél, ezzel kordában tudod tartani a súlyodat is.

Lassabb anyagcsere

Így van, az anyagcseréd is természetesen módon lelassul, ha szomjas vagy. Már két pohár körül víz is 30%-kal növelheti az anyagcserét, ami jelentős változást eredményezhet, ha valaki fogyni szeretne.

Fejfájás

Mivel az agynak, mint az már feljebb is írtuk, vízre van szüksége, ennek hiánya fejfájáshoz és fáradtsághoz vezethet. Mielőtt gyógyszert szedsz be, igyál egy kis vizet és pihenjen le, nem kell egyből a pirulákhoz nyúlni, lehet csak vízhiányban szenvedsz.

Száraz bőr

Ha nem iszunk eleget, az elősegíti az öregedést, a bőr szárazabbnak, pelyhesebbnek, ráncosabbnak tűnhet és nem lesz olyan friss, mint szeretnénk. Kevés víz esetén a kollagén megrepedhet, ami finom vonalakat és ráncokat okozhat.

Súlygyarapodás

Bár egy kis nyereség nem igazán veszélyes, ha idővel folytatódik, vagy különösen a hasi régióban van, ez a nyereség veszélyeztetheti a különböző krónikus betegségeket, például a cukorbetegséget, a szívbetegségeket és így tovább. Az ivóvíz segíthet a fogyásban és a vízvisszatartásban is. Valószínűleg kevesebb kalóriát fogyaszt, ha feltölt egy régi jó folyadékot, és megakadályozza az éhség és a szomjúság jelei közötti összetévesztést.

Ugye te is el szeretnéd kerülni a feljebb említett mellékhatásokat? Mi már elindultunk a jó úton és a Droppi segítségével rengeteg vizet fogyasztunk nap mint nap. A folyadékbevitel mára már egy természetes szokássá vált és nem esik nehezünkre gondoskodni a testünkről. Tegyél te is így! Válogass kulacsaink, tumblereink és palackjaink közül és indulj el te is egy egészségesebb élet felé!

Ugye te is el szeretnéd kerülni a feljebb említett mellékhatásokat?

Mi már elindultunk a jó úton és a Droppi segítségével rengeteg vizet fogyasztunk nap mint nap.

A folyadékbevitel mára már egy természetes szokássá vált és nem esik nehezünkre gondoskodni a testünkről. Tegyél te is így! Válogass kulacsaink, tumblereink és palackjaink közül és indulj el te is egy egészségesebb élet felé!

Back to list